Přeskočit na obsah

Autovýstružník: Speciální výstružníky pro automobilový průmysl.

VÝSTRUŽNÍKY BAUCOR: KDE SE ŘEMESLNÁ ZRUČNOST SETKÁVÁ S INOVACEMI.

OBJEVTE ŘEŠENÍ PRO VYSTRUŽOVÁNÍ, KTERÁ NOVĚ DEFINUJÍ PŘESNOST, VÝKON A TRVANLIVOST.

Co jsou výstružníky do aut? Jak funguje?

Výstružník je specializovaný řezný nástroj, který se používá především k zvětšování a dokončování otvorů v silných kovových deskách, zejména v aplikacích, jako jsou rámy nákladních automobilů, železniční vagony, mosty a průmyslová zařízení. Jsou určeny pro náročné použití a jsou schopny prořezávat houževnaté materiály.

Jak fungují výstružníky pro automobily:

  • Konstrukce: Výstružníky pro automobily mají obvykle rovné drážky a jsou vyrobeny z rychlořezné oceli (HSS), která zaručuje dlouhou životnost. Často mají zabudovaný límec pro omezení hloubky řezu.
  • Řezný účinek: Výstružník se vkládá do předem vyvrtaného nebo vyraženého otvoru. Při otáčení řezné hrany na drážkách ohoblují materiál a postupně zvětšují otvor na požadovanou velikost. Levotočivá spirálová konstrukce mnoha výstružníků pro automobily pomáhá zabránit tomu, aby se nástroj zatáhl příliš hluboko do otvoru.
  1. Aplikace: Výstružníky pro automobily se používají v situacích, kdy je důležité přesné zarovnání otvorů a jejich velikost. Běžně se používají v následujících případech:
  • Špatně zarovnané otvory: Vystružením lze opravit špatně zarovnané otvory v konstrukčních součástech a zajistit správné uchycení šroubů nebo nýtů.
  • Předimenzované otvory: Vystružením lze zvětšit otvory, aby se do nich vešly větší spojovací prvky nebo aby se vytvořila vůle pro jiné součásti.
  • Dokončovací otvory: Vystružením otvorů se vytvoří hladký a přesný povrch vnitřního povrchu otvoru.

Jak se vyrábí výstružníky do aut?

Výroba výstružníků pro automobily zahrnuje několik kroků, z nichž každý je navržen tak, aby byla zajištěna odolnost, přesnost a řezný výkon nástroje:

  • Výběr materiálu: Rychlořezná ocel (HSS) je nejběžnějším materiálem pro výstružníky pro automobily díky své tvrdosti, odolnosti proti opotřebení a schopnosti odolávat vysokým teplotám vznikajícím při řezání.
  • Zaslepení: Z tyčového materiálu HSS se nařežou polotovary požadované délky, které slouží jako výchozí bod pro tělo výstružníku.
  • Soustružení a frézování: Polotovary se následně opracovávají na soustruzích a frézkách, aby se vytvarovalo tělo, drážky a nákružek. Tento krok zahrnuje přesné řezání a broušení, aby se dosáhlo požadovaných rozměrů a úhlů.
  • Tepelné zpracování: Tepelné zpracování je klíčovým krokem k vytvrzení výstružníku a zvýšení jeho odolnosti proti opotřebení. Výstružník se zahřeje na vysokou teplotu a poté se rychle ochladí, obvykle kalením v oleji nebo ve vodě. Tímto procesem se vytvoří tvrdá vnější vrstva při zachování houževnatého jádra.
  • Broušení a dokončování: Výstružník se dále brousí a dokončuje, aby se dosáhlo konečných rozměrů, povrchové úpravy a geometrie břitu. Tento krok vyžaduje specializované brusné stroje a kvalifikované techniky.
  • Povlakování (volitelné): Některé automobilové výstružníky jsou potaženy materiály, jako je nitrid titanu (TiN) nebo karbonitrid titanu (TiCN), aby se dále zvýšila jejich odolnost proti opotřebení a snížilo tření při řezání.
  • Kontrola kvality: V průběhu celého výrobního procesu jsou prováděna přísná opatření pro kontrolu kvality, aby bylo zajištěno, že se výstružníky

Jaké velikosti vyrábí společnost Baucor výstružníky pro automobily?

Společnost Baucor, přední výrobce výstružníků pro automobily, nabízí širokou škálu velikostí pro různé aplikace v automobilovém a průmyslovém odvětví. Naše rozměry výstružníků pro automobily by byly obvykle specifikovány podle průměru nástroje a pravděpodobně by nabízely standardní i nestandardní velikosti.

Standardní velikosti: Standardní velikosti výstružníků Baucor by pravděpodobně zahrnovaly širokou škálu, včetně:

  • Zlomkové velikosti: 1/4", 5/16", 3/8", 7/16", 1/2", 9/16", 5/8", 11/16", 3/4", 13/16", 7/8", 15/16", 1" a větší.
  • Metrické velikosti: 6 mm, 8 mm, 10 mm, 12 mm, 14 mm, 16 mm, 18 mm, 20 mm, 22 mm, 25 mm a větší.

Vlastní velikosti: Kromě standardních rozměrů nabízí společnost Baucor také zakázkové rozměry výstružníků pro automobily, které splňují specifické požadavky zákazníků. To by zákazníkům umožnilo objednat výstružníky s nestandardními průměry nebo unikátním designem drážek přizpůsobeným jejich specifickým aplikacím.

ZÍSKEJTE NABÍDKU

Z jakých materiálů se vyrábí výstružníky do aut?

Automobilové výstružníky jsou určeny pro náročné použití a jsou vyrobeny z materiálů, které vydrží řezání tvrdých kovů. Zde jsou uvedeny nejběžnější materiály používané pro výstružníky do automobilů:

1. Rychlořezná ocel (HSS): Jedná se o nejběžnější materiál pro výstružníky do automobilů díky jeho vynikající tvrdosti, odolnosti proti opotřebení a schopnosti udržet ostré ostří i při vysokých teplotách. Výstružníky HSS jsou vhodné pro většinu univerzálních aplikací.

2. Kobaltová rychlořezná ocel (HSS-Co): Jedná se o variantu HSS s obsahem kobaltu, který dále zvyšuje její tvrdost, odolnost proti opotřebení a tepelnou odolnost. Výstružníky HSS-Co jsou ideální pro řezání tvrdších materiálů a pro aplikace, kde je požadována delší životnost nástroje.

3. Karbid: Karbidové výstružníky jsou vyrobeny z cementovaného karbidu, což je kompozitní materiál sestávající z částic karbidu wolframu spojených kovovým pojivem (obvykle kobaltem). Karbid je extrémně tvrdý a odolný proti opotřebení, takže je vhodný pro řezání velmi tvrdých materiálů a pro vysoce produktivní aplikace. Karbidové výstružníky jsou však křehčí než HSS a při nesprávném použití se mohou odštípnout nebo zlomit.

4. Práškový kov (PM): Výstružníky z práškového kovu jsou vyrobeny ze směsi kovových prášků, které jsou zhutněny a slinuty, aby vytvořily pevný nástroj. Výstružníky z PM mohou být vyrobeny tak, aby dosahovaly specifických vlastností, jako je vysoká tvrdost a odolnost proti opotřebení. Často se používají ve vysoce výkonných aplikacích.

5. Povlakové materiály: Kromě základního materiálu mohou být automobilové výstružníky potaženy různými materiály, které dále zvyšují jejich výkonnost. Mezi běžné povlaky patří např:

  • Nitrid titanu (TiN): Tento povlak zlaté barvy zvyšuje tvrdost a odolnost proti opotřebení, snižuje tření a zlepšuje životnost nástroje.
  • Karbonitrid titanu (TiCN): Tento černý nebo šedý povlak nabízí podobné výhody jako TiN, ale je ještě odolnější proti opotřebení.
  • Nitrid hliníku a titanu (AlTiN): Tento povlak je tvrdší a žáruvzdornější než TiN nebo TiCN, takže je ideální pro vysokorychlostní řezání.

Další aspekty:

Výběr materiálu pro výstružník automobilu závisí na několika faktorech, včetně:

  • Řezaný materiál: Tvrdší materiály mohou vyžadovat výstružníky z tvrdších materiálů, jako je HSS-Co nebo karbid.
  • Frekvence používání: Pro vysoce produktivní aplikace mohou být výhodné výstružníky z tvrdokovu nebo PM díky jejich delší životnosti.

Jaké povlaky vylepšují výstružníky pro automobily?

Povlaky hrají zásadní roli při zvyšování výkonu a životnosti výstružníků. Nabízejí několik výhod, včetně zvýšené tvrdosti, odolnosti proti opotřebení, snížení tření a lepšího odvodu tepla. Zde je seznam možných povlaků pro výstružníky automobilů:

1. Nitrid titanu (TiN): Jedná se o jeden z nejběžnějších a nejuniverzálnějších povlaků pro výstružníky automobilů. TiN je tvrdý povlak odolný proti opotřebení, který snižuje tření a zahřívání při řezání. Poskytuje charakteristickou zlatou barvu a často se používá pro univerzální vystružování.

2. Karbonitrid titanu (TiCN): Podobně jako TiN je TiCN tvrdý povlak odolný proti opotřebení, který poskytuje vynikající ochranu proti abrazivnímu opotřebení a vysokým teplotám. Má tmavší barvu (černou nebo šedou) a často se upřednostňuje pro řezání tvrdších materiálů.

3. Nitrid hliníku a titanu (AlTiN): Tento moderní povlak je tvrdší a žáruvzdornější než TiN nebo TiCN. Často se používá při vysokorychlostním obrábění, kde je problémem nárůst tepla. Povlaky AlTiN mají obvykle fialovou nebo bronzovou barvu.

4. Nitrid zirkonia (ZrN): Tento povlak nabízí vynikající odolnost proti opotřebení a mazivost, takže je vhodný pro řezání široké škály materiálů, včetně nerezové oceli a titanu. Povlaky ZrN mají zlatou barvu podobnou povlakům TiN.

5. Uhlík podobný diamantu (DLC): Povlaky DLC jsou extrémně tvrdé a mají nízký koeficient tření, takže jsou ideální pro aplikace, kde jsou opotřebení a tření kritické. Často se používají na vysoce výkonných výstružnících.

6. Ostatní povlaky: DLC povlaky jsou určeny pro povrchové úpravy, které se vyznačují vysokou odolností proti poškození: Kromě výše uvedených povlaků existuje několik dalších povlaků, které lze použít na výstružníky automobilů, např:

  • Nitrid chromu (CrN): Tento povlak nabízí dobrou odolnost proti opotřebení a často se používá v kombinaci s jinými povlaky.
  • Nitrid titanu a hliníku (TiAlN): Tento povlak kombinuje tvrdost TiN s tepelnou stabilitou AlN.
  • Vícevrstvé povlaky: Tyto povlaky kombinují více vrstev různých materiálů pro dosažení specifických vlastností, jako je zvýšená tvrdost, odolnost proti opotřebení a mazivost.

ZÍSKEJTE NABÍDKU

Kde se používají výstružníky pro automobily?

Automobilové výstružníky jsou univerzální nástroje používané v různých průmyslových odvětvích, kde je vyžadováno přesné zvětšení otvorů a dokončovací práce. Zde je přehled jejich běžných aplikací:

Automobilový průmysl:

  • Rámy nákladních automobilů: Výstružníky se používají k zvětšování a zarovnávání otvorů v rámech nákladních automobilů pro upevnění součástí, jako jsou příčníky, držáky zavěšení a držáky karoserie.
  • Rámy přívěsů: Výstružníky se podobně jako rámy nákladních automobilů používají na rámy přívěsů, aby se zajistilo správné uchycení a vyrovnání součástí.
  • Těžká technika: Výstružníky se používají také u těžkých zařízení, jako jsou bagry, buldozery a jeřáby, k zarovnání a zvětšení otvorů pro upevnění různých dílů.

Stavební průmysl: Výstružníky jsou určeny pro stavebnictví, např:

  • Ocelové konstrukce: Vystružování je klíčové pro zarovnávání a zvětšování otvorů v ocelových nosnících, sloupech a dalších konstrukčních prvcích používaných v budovách, mostech a dalších infrastrukturních projektech.
  • Železniční vozy: Výstružníky se používají při údržbě a opravách železničních vozů, kde zajišťují správnou velikost a zarovnání otvorů pro upevňovací prvky a další součásti.

Průmyslové aplikace:

  • Výrobní odvětví: Výroba: Výstružníky se používají v různých výrobních procesech ke zvětšování a dokončování otvorů v těžkých strojích, průmyslových zařízeních a dalších kovových výrobcích.
  • Lodní stavitelství: Vystružování se používá při stavbě lodí ke zvětšování a zarovnávání otvorů v deskách trupu, přepážkách a dalších konstrukčních součástech.

Další aplikace:

  • Ropný a plynárenský průmysl: Výstružníky se používají v ropném a plynárenském průmyslu k opravám a údržbě vrtných souprav, potrubí a dalších zařízení.
  • Těžební průmysl: Vystružování se používá v důlních provozech k zvětšování a zarovnávání otvorů v těžkých strojích a zařízeních používaných k těžbě a zpracování.

Celkově jsou výstružníky pro automobily základními nástroji pro zajištění správného uložení a vyrovnání součástí v širokém spektru aplikací. Jejich schopnost zvětšovat a dokončovat otvory s přesností je činí neocenitelnými v odvětvích, která jsou závislá na těžké kovovýrobě a montáži.

V jakých průmyslových odvětvích se používají výstružníky pro automobily?

Výstružníky pro automobily nacházejí uplatnění v různých průmyslových odvětvích, kde je přesné zvětšení a úprava otvorů rozhodující pro konstrukční integritu a správnou montáž součástí. Mezi tato odvětví patří:

  1. Automobilový průmysl:
  • Výroba těžkých nákladních vozidel: Výstružníky se hojně používají při výrobě nákladních automobilů, přívěsů, autobusů a dalších těžkých vozidel. Jsou nezbytné pro zarovnávání a zvětšování otvorů v rámech, podvozcích a dalších konstrukčních součástech.
  • Opravy a údržba automobilů: Mechanici a technici používají automobilové výstružníky k opravě poškozených nebo opotřebovaných otvorů v rámech a dalších součástech vozidel.
  1. Stavebnictví:
  • Výroba konstrukční oceli: Vystružování má zásadní význam při stavbě ocelových budov, mostů a dalších infrastrukturních projektů. Výstružníky zajišťují přesné zarovnání a dimenzování otvorů v ocelových nosnících, sloupech a spojích.
  • Výroba těžkých zařízení: Vystružování se používá při výrobě těžkých stavebních zařízení, jako jsou bagry, jeřáby a buldozery, aby se zajistilo správné uložení a vyrovnání součástí.
  1. Železniční průmysl:
  • Výroba a údržba železničních vozů: Výstružníky se používají k zvětšování a zarovnávání otvorů v rámech železničních vozů, podvozcích a dalších součástech. Tím je zajištěn bezpečný a spolehlivý provoz kolejových vozidel.
  1. Letecký a kosmický průmysl:
  • Výroba letadel: V leteckém průmyslu se vystružování někdy používá k přesnému dokončování otvorů v konstrukcích a součástech letadel, zejména ve starších letadlech, kde se stále používají nýty.
  1. Lodní stavitelství:
  • Stavba a opravy lodí: V loděnicích se vystružování používá k zvětšování a zarovnávání otvorů v trupech lodí, palubách a dalších konstrukčních prvcích.
  1. Zpracovatelský průmysl:
  • Těžké strojírenství: Výstružníky se používají při výrobě různých těžkých strojů a průmyslových zařízení k zajištění přesných rozměrů a zarovnání otvorů.
  1. Ropný a plynárenský průmysl: Ropné a plynárenské závody:
  • Údržba vrtných souprav: Výstružníky se používají při údržbě a opravách vrtných souprav a dalších zařízení používaných při těžbě ropy a zemního plynu.
  1. Těžební průmysl:
  • Údržba důlních zařízení: Vystružování se používá k údržbě a opravám těžkých strojů používaných v těžebním průmyslu.

Souhrnně lze říci, že automobilové výstružníky jsou základními nástroji v průmyslových odvětvích, která se zabývají těžkou kovovýrobou a montáží. Díky své schopnosti zvětšovat a dokončovat otvory s přesností jsou nepostradatelné pro zajištění strukturální integrity a správné funkce různých součástí v těchto odvětvích.

Jaké stroje používají výstružníky pro automobily?

Automobilové výstružníky se používají především se stroji, které mohou poskytnout potřebnou rotační sílu a stabilitu pro řezání silných kovových plechů. Zde jsou uvedeny hlavní typy strojů, které používají výstružníky:

  1. Vrtací lisy: Pro vystružování se běžně používají vrtací lisy, zejména v menších dílnách a pro méně náročné aplikace. Výstružník je držen ve sklíčidle vrtačky a obrobek je upevněn na stole vrtačky.
  2. Frézky: Frézky nabízejí větší univerzálnost a přesnost než vrtačky. Lze je použít pro vertikální i horizontální vystružování a lze na ně umístit větší obrobky.
  3. Radiální ramenové vrtačky: Tyto stroje jsou ideální pro vystružování velkých obrobků, jako jsou rámy nákladních automobilů nebo konstrukční ocelové díly. Radiální rameno umožňuje umístit vrtací hlavu kamkoli v jeho dosahu, což usnadňuje přístup k různým oblastem obrobku.
  4. Přenosné magnetické vrtačky: Tyto specializované vrtačky jsou určeny pro vystružování na staveništi. K upevnění na obrobek používají silný magnet, čímž odpadá potřeba upínání nebo upínacích přípravků.

Stroje CNC (počítačové číslicové řízení): Pro vysoce přesné a velkoobjemové vystružování se často používají stroje CNC. Lze je naprogramovat tak, aby prováděly složité vystružovací operace se stálou přesností a opakovatelností.

Jakou konstrukční a technickou podporu poskytuje společnost Baucor pro výstružníky pro automobily?

Ve společnosti Baucor se zavazujeme poskytovat našim zákazníkům nejkvalitnější výstružníky a podporu, kterou potřebují k dosažení optimálních výsledků ve svých aplikacích. Náš tým zkušených inženýrů se snaží úzce spolupracovat s našimi zákazníky a navrhovat výstružníky na míru jejich specifickým potřebám. Jsme hrdí na optimalizaci geometrie výstružníků, konstrukce drážek a výběru materiálu, abychom zajistili nejlepší možný řezný výkon a životnost nástroje.

Náš tým aplikačních inženýrů je připraven nabídnout poradenství ohledně nejlepších postupů pro použití našich automobilových výstružníků v konkrétních aplikacích. Poskytujeme doporučení týkající se řezných parametrů, mazání a údržby nástroje, abychom maximalizovali produktivitu a prodloužili životnost nástroje.

Chápeme, že se mohou vyskytnout problémy, a náš tým technické podpory je odhodlán pomoci zákazníkům vyřešit jakékoli problémy, na které při používání našich výstružníků narazí. Analyzujeme opotřebené nebo poškozené výstružníky, abychom zjistili hlavní příčinu a doporučili vhodná nápravná opatření.

Abychom zajistili, že naši zákazníci využijí naše nástroje na maximum, nabízíme jim školicí programy a semináře, které je poučí o správném používání a údržbě našich výstružníků. Věříme, že znalosti jsou klíčem k dosažení konzistentních a úspěšných výsledků.

Ve společnosti Baucor neustále posouváme hranice inovací. Náš výzkumný a vývojový tým se snaží neustále zdokonalovat konstrukci našich výstružníků. Investujeme do vývoje nových materiálů, povlaků a geometrií, abychom zvýšili řezný výkon a životnost nástroje, a zajistili tak, že zůstaneme na špičce v oboru.

Nabídkou těchto komplexních služeb konstrukční a inženýrské podpory společnost Baucor potvrzuje svou oddanost spokojenosti zákazníků a upevňuje svou pozici důvěryhodného partnera v automobilovém a průmyslovém odvětví.

BEZKONKURENČNÍ TECHNICKÁ PODPORA

Vaše řešení, vaše měřítko

Ať už potřebujete jeden prototyp nebo plnohodnotnou výrobu, inženýři BAUCOR jsou připraveni s vámi spolupracovat. Kontaktujte nás a prodiskutujte, jak můžeme váš koncept uvést v život.

Řešení na míru pro zákazníky BAUCOR

BAUCOR se specializuje na poskytování jedinečných výrobních a technických řešení navržených tak, aby splňovaly specifické potřeby každého klienta. Naše odborné znalosti pokrývají širokou škálu průmyslových odvětví a aplikací.

Jaké jsou konstrukční pokyny pro výstružníky pro automobily?

Konstrukce výstružníků pro automobily vyžaduje pečlivé zvážení různých faktorů, aby byl zajištěn optimální výkon, trvanlivost a přesnost. Zde je několik klíčových konstrukčních vodítek, která je třeba vzít v úvahu:

  • Výběr materiálu: Výběr materiálu má zásadní význam pro výkon a životnost výstružníku. Běžně se používá rychlořezná ocel (HSS) díky své tvrdosti, odolnosti proti opotřebení a schopnosti odolávat vysokým řezným teplotám. Kobaltová rychlořezná ocel (HSS-Co) nabízí ještě větší tvrdost a odolnost proti opotřebení, zatímco karbid je mimořádně tvrdý, ale křehčí.
  • Konstrukce drážky: Drážky na těle výstružníku jsou zodpovědné za odvod třísek a přívod řezné kapaliny. Počet drážek, jejich geometrie a úhel šroubovice ovlivňují řezný výkon výstružníku, zatížení třískou a kvalitu povrchu.
  • Geometrie řezné hrany: Geometrie břitu, včetně úhlu náběhu, úhlu vůle a úhlu odlehčení, významně ovlivňuje řeznou účinnost výstružníku, tvorbu třísek a životnost nástroje. Pečlivý návrh těchto úhlů je nezbytný pro dosažení optimálního řezného výkonu.
  • Šířka okraje: Šířka okraje, což je plocha mezi řeznou hranou a drážkou, ovlivňuje stabilitu výstružníku a jeho odolnost proti odlupování. Širší okraj zajišťuje větší stabilitu, zatímco užší okraj umožňuje lepší odvod třísek.
  • Průměr a tolerance: Průměr a tolerance výstružníku musí být pečlivě zvoleny tak, aby odpovídaly požadované velikosti otvoru a požadavkům na toleranci. Výrobci výstružníků obvykle nabízejí řadu standardních rozměrů a pro konkrétní aplikace lze vyrobit i rozměry na zakázku.
  • Povlak: Povlaky mohou významně zlepšit výkon výstružníku zvýšením jeho tvrdosti, odolnosti proti opotřebení a mazivosti. Mezi běžné povlaky pro automobilové výstružníky patří nitrid titanu (TiN), karbonitrid titanu (TiCN) a nitrid hliníku a titanu (AlTiN).
  • Celková délka a provedení stopky: Celková délka výstružníku a konstrukce stopky by měly být zvoleny na základě aplikace a použitého obráběcího stroje. Stopka by měla zajistit bezpečné a přesné spojení s držákem nástroje.
  • Úhel zkosení: Úhel zkosení na náběžné hraně výstružníku pomáhá vést nástroj do otvoru a zahájit proces řezání. Úhel zkosení by měl být zvolen na základě vystružovaného materiálu a požadované povrchové úpravy.
  • Bezpečnostní hlediska: Konstrukční příručky by se měly zabývat také bezpečnostními hledisky, například použitím vhodných bezpečnostních prvků na výstružníku a obráběcím stroji. Patří sem prvky, jako jsou lamače třísek, které kontrolují tvorbu třísek a zabraňují jejich ucpávání, a bezpečnostní límce, které omezují hloubku řezu výstružníku.

Dodržováním těchto konstrukčních pokynů mohou výrobci vytvářet výstružníky, které poskytují optimální výkon, přesnost a trvanlivost pro širokou škálu aplikací.